NUFFNANG

Rabu, 17 Julai 2013

PATI DELIMA GULSAN

Assalamualaikum...

alhamdulillah..ri neh hari ke8 kte suma di bulan ramadhan..semoga diberkati Illahi.. cam mna kesihatan di bulan puasa neh?? hope sumenyer oke.. ape pn kesihatan kne jga.. luar dan dalam.. cntik di luar sihat didalam.. boleh cam gitu?? boleh aje la kn..hik3..

okeh ri neh acik nk share pasal Pati Delima Gulsan.. mber acik ade jual pati neh.. so lepas bace entri neh sape2 berminat tuk order bleh la gtaw acik.. t acik smpaikan pd die..

Buah delima berasal dari negeri Parsi Purba dan khasiat perubatan sudah dijumpai sejak 8000 tahun yg lalu oleh masyarakat Parsi Purba krna ia mengandungi pelbagai jenis vitamin, magnesium dan kalsium. Ianya juga mengandungi pelbagai khasiat dan rahsia yg tersendiri dan juga terdiri di ant buah-buahan syurga sebgaimana Firman Allah swt di dalam Al-Quran yg bermaksud :

"Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima". 
 [Surah al Rahman ayat 68]. 


banyak khasiat buah delima neh.. antaranya :

1.  membaikpulih fungsi hati dan limpa
2.  mencuci buah pinggang dan salur kencing
3.  membantu penghadaman
4.  membuang lemak-lemak berlebihan
5.  menambahkan tenaga dan menguatkan minda
6.  mengelakkan alahan bagi wanita mengandung
7.  mengubahsuai hormon bg wanita menopause
8.  membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah
9.  merawat dan membaik pulih pesakit kencing manis
10.menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah tenaga batin
11.mencantikan kulit
12.menghalang pembentukan sel barah payu dara
13.mengurangkan pengumpalan lemak di dinding pembuluh darah, mengelakkan dari salur
 darah tersumbat dan mengeras yg mnjadi punca penyakit jantung.
14.mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% dikalangan pesakit tekanan darah tinggi
15.disyorkan diambil oleh ibu-ibu hamil bg mengelakkan 'morning sickness' dan menjadikan
 kulit bayi sihat dan cantik serta membantu pembesaran bayi.
16.di jepun terdapat laporan yg menggalakkan pengambilan jus delima dalam membantu mengubati penyakit jantung, tekanan darah tinggi, menambah tenaga, mencantikan kulit,
asma, lelah dan banyak khasiat lg..

mber acik ckp sape yg ade msalah penghadaman mesti cuba sbb pati delima gulsan neh bleh wat masalah uolls tu setel.. sbb dia sendirik alaminya.. sesi pembuangan lancar.. x de lg masalah.. 


Pati Delima Gulsan neh 100% dari Pati Buah Delima.. sepenuhnya dari buah delima.. buah delima yg sedap tu.. 

antara khasiat Pati Delima Gulsan adalah :

1. menstabilkan paras kolestrol
2. mempunyai tahap antioksidan yg tinggi
3. melawan penyakit jantung
4. merangsang tenaga batin
5. menguatkan sistem pertahanan badan
6. mengurangkan risiko penyakit kencing manis
7. menghalang kemasukan  virus HIV-1 dan Microbicide
8. mengelakkan kanser kelenjar prostate
9. melawan kanser payudara
10. merendahkan tekanan darah
11. menguatkan kesihatan gigi
12. mencegah drpd pnyakit alzheimer (nyanyuk)
13. mengurangkan batuk dan asthma
14. mengandungi pel vitamin
15. amat disyorkan diambil oleh ibu-ibu mengandung
16. melindungi otak bayi
17. amat baik bagi wanita yg mengamalkannya utk kecantikan
18. mengatasi masalah segugut dan haid yg tidak teratur

cara pengambilan :
ambil 1 sudu sebelum sarapan dan malam sebelum tidur atau
dibancuh dgn segelas air atau dicampur dgn sedikit madu

bnyknyer khasiat pati delima gulsan neh.. pd yg ingin mencuba bleh order melalui acik..nt acik inform pd mber acik..

harga seunit : RM25.00
postage sm : RM 6 (sebotol) 
posage sabah / srwak : RM 9 (sebotol)

klu sape2 nk bli scra borong pun bleh..harga bleh runding katanyer..

14 ulasan:

  1. mmg bagus produk ni..saya sekeluarga amalkan..kami beli sekotak sekali :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. iyea akk..
      bgus khasiat buah delima kn..

      Padam
  2. haiiyaaa. kecut air liuqq teringat buah delima.. haaha
    eiqa jarang kalau delima2x nie..
    Sebab tak biasa makan..

    BalasPadam
  3. kalau kat swak ni terjual rm27 sebotol..jarang jumpa..tu kalau terjumpa tak alang2 , 10 botol sekali beli..

    BalasPadam
  4. salam acikk..
    wah, banyak kebaikan delima kan..
    nice sharing :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslam sis..

      yea sis byk kebaikkan buah delima

      Padam
  5. Memang banyak kebaikan delima ni.Nanti bolehla sha cube.Hehe.Kalau nak sha roger acik. :)

    BalasPadam
  6. pernh dgr sblm ni..
    nak beli jg..tp nti la kot..skrng pon bnyk nooo minum minuman keshtannyer..Alhmdlh.. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mcm2 minum yea..
      pas neh yaya lg cntik la yea..

      Padam

Kalau suka..KOMEN..
Kalau tak suka.. tak ape..
^_^