NUFFNANG

Khamis, 9 Mei 2013

AIR MATA SEORANG WANITA

Assalamualaikum...

saat hati bersedih.. air mata lah peneman setia di kala itu..
sekeras mn pun hati seorang wanita..
akan terusik jua..
akan ada juga air mata yg tumpah..
  
Wahai kamu anak-anak adam.. Tahukah kamu semua bahawa...
Wanita merupakan ciptaan Tuhan yang paling indah..
juga sebaik baik kejadian di antara semua makhlukNya..
Tuhan juga telah meletakkan syurga di bawah tapak kaki wanita..
yang bergelar ibu. 
Sesungguhnya Islam melindungi setiap wanita dalam setiap perkara..
juga meletakkan wanita di darjat yang tinggi.
 
 
Firman Allah S.W.T :
“Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan “
 
“Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya “
“Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh “
“Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya “
“Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya “
“Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu”
“Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan dan ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.”
“Kau tahu; kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.”

“Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya… Tempat dimana cinta itu ada.”
 
p/s: saat dan ketika neh.. bersabarlah wahai hati.. Andai ITU Takdirnya.. ku terima segalanya dengan seadanya..
 

20 ulasan:

  1. menangislah jika itu boleh menyembuhkan lara di hati

    BalasPadam
  2. Acik...nape ni?Meh sini meh sha pinjamkan bahu.Kite nanes same2.

    BalasPadam
  3. sayu hati bla bca..
    tp mmg betul la sekeras mna pun hati seorang wanita tu,
    dia akan menangis jgk saat dia x mmpu bertahan lgi..
    bgi sis, menangis 1 jln terbaik sbb bla nangis semuanya dpt di kuarkan..
    trsa diluahkan...

    BalasPadam
  4. Sayu je hati bila baca..
    wanita mmg diciptakan dengan penuh kelembutan..air mata dan wanita mmg tak dpt dipisahkan..
    bersabar lah walau seberat mana pun dugaan yg dtg ye Sis..
    InsyaAllah akan ada kemanisan di penghujung nya nti..:)

    BalasPadam
  5. ooo... kecantikan wanita letak kat mata ek. baru tau.nanti nak tanya suami lah. mata I cantik tak? hehehehe

    BalasPadam
  6. adakalanya dengan menangis hati kita akan terasa lebih kuat untuk menerima semuanya :)

    p/s be strong acik :)

    BalasPadam
  7. Napa ni. Sedihnya bunyinya. Nangis lah sepuas hati andai itu dapt mengurangkan bebadan yg sedang ditanggung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macih sis..
      smga sumenya cpt berakhir..

      Padam
  8. bsbrla ye wahai hati..
    bia nmpk lemah diluar tp sbnrnye kita kuat didalam..

    BalasPadam
  9. Org kata lelaki menangis tak mancho...
    Tapi lagi la tak gentle kalau seorang lelaki melihat seorang wanita menangis didepanya... Ouh! apa Am perlu buat sekarang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. fikir2knlah ape ptut am buat sekaranggg..
      hehe

      Padam
  10. inilah sebenarnya kekuatan seorang wanita.. lelaki akan bisa cair dengan air mata seorang wanita ...

    BalasPadam

Kalau suka..KOMEN..
Kalau tak suka.. tak ape..
^_^