NUFFNANG

Selasa, 30 April 2013

MAKSUD DI SEBALIK JERAWAT??

Assalamualaikum...

hi guys..tetiba bersemangat nk taip entri..
ntah lew..penyakit rajin dtg kew??
mih3..oke lew klu cenggitu..
cm biase la.. mslh yg menghantui acik selama neh..
"jerawat"
acik de terjumpe artikel ttg jerawat neh..
jerawat pun ade maksud2 sebaliknyer jugak eh..
siyes 1st bawu taw neh..
hahaha..
nampak sgt ketinggalan lrt..
oke jom kaji setiap mksud kedudukan jerawat kt muka kita..

tp..seblom tu..
p amek cermin dulu..belek2 tgok jerawat ade kt mn..
mihmihmihmihmihhhh...

Jerawat kat DAHI
Haba badan yang melampau serta peredaran darah yang tidak baik menjadi punca kepada naiknya jerawat kat dahi kita. Orang yang ada jerawat kat dahinya selalunya memiliki sifat panas baran.
Untuk menghindari, dinasihatkan supaya menjadikan amalan untuk tidur awal serta bangun awal. Selain itu pastikan dapat tidur yang cukup dan minum air banyak.

Jerawat kat HIDUNG
Kalau jerawat di batang hidung, ianya bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Jika ianya di hujung hidung mungkin disebabkan haba perut melampau dan sistem penghadaman yang tidak normal.
Dan jika di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi yang mempunyai masalah.

Jerawat kat DAGU
Kalau jerawat tumbuh di dagu pula, berkemungkinan fungsi buah pinggang telah terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Untuk kaum wanita yang mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

Jerawat kat PIPI
Jika jerawat tumbuh di pipi kiri, fungsi hati mungkin kurang lancar seperti dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah. Jika di sebelah pipi kanan, fungsi paru-paru berkemungkinan tidak normal.

Jerawat kat BADAN (Belakang dan Depan)
Bagi jerawat yang tumbuh di belakang atau depan badan ianya memberi petanda kemungkinan sistem perkumuhan bermasalah, seperti terkena sembelit. Dinasihatkan supaya mengamalkan pemakanan yang sihat bagi memastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.


sekadar utk rujukan..
if kowg nk maklumat lebih tepat, padat n muktahir dptkan rawatan oke..
hehehe..
jgn lupa minum air sehari sekurang-kurangya 8 gelas..
pengambilan buah2an n sayur2an..
tido n rehat yg cukup pun penting!!
hehe..
papai guys!!

9 ulasan:

  1. info yang menarikkk..thanks :-)

    BalasPadam
  2. Jerawat bulanan pun satu lagi tips.. masa tu mmg nak ngamuk je rasa.. Mood fail !! hehehe

    BalasPadam
  3. jerawat pun ada maksud tsendiri juga.. acik artikel nie memang best la. Tak sangka sebutir jerawat membawa banyak maksud tuk diri kita. Kalau jerawat tumbuh kat hati ape maksudnya? hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kt hati??
      mn nmpak..yg tu x taw..kne p jumpe yg pkar..
      hehe

      Padam
    2. haha... oke nanti nak pi cheak kat klinik...
      sebenarnya lau pikir balik.. bagus juga yer jerawat nie leh kasitahu apa yang tak kena tubuh kita.. hahaha.. =)

      Padam
  4. salam..
    wah, nice info.. sis slalu naik belakang badan..
    lepas ni kena lebih berhati2 la bila makan apa2..

    BalasPadam
  5. Ika nak kongsi product penjagaan kulit..Jom lawat website ika di
    www.zurieka.com

    BalasPadam

Kalau suka..KOMEN..
Kalau tak suka.. tak ape..
^_^