NUFFNANG

Khamis, 18 Oktober 2012

KISAH 2 SAHABAT

Ali dan Abu berkawan baik sejak dari kecil lagi. Selalu bersama dalam susah dan senang. Mereka suka berkongsi cerita bersama. Pada suatu hari, Ali pergi berjumpa dengan Abu untuk berkongsi sesuatu. Ceritanya bermula macam neh...

Ali : Abu, aku ada satu cerita nak kongsi dengan kau hari neh..

Abu : Apa dia?

Ali : Aku akan cerita tapi dengan satu syarat..kau kena ulang perkataan yang terakhir setiap ayat aku..boleh??

Abu: Boleh.. no hal punya..

Ali : Okay..aku mula yea..

Abu : Okay..

Ali : Pada satu hari, aku ikut bapak aku masuk hutan.

Abu : Hutan.

Ali : Tiba-tiba perut aku sakit.

Abu : Sakit.

Ali : Aku pun cari la port untuk aku melepaskan hajat.

Abu : Hajat.

Ali : Lepas selesai, aku pun balik rumah.

Abu : Rumah.

Ali : Esoknya, aku masuk hutan lagi..

Abu :Lagi

Ali : Aku lalu dekat tempat yang aku melepaskan hajat semalam.

Abu : Semalam.

Ali : Tapi aku pelik.

Abu : Pelik.

Ali : Sebab aku tengok taik aku takde.

Abu : Takde.

Ali : Yang aku pelik.

Abu : Pelik.

Ali : Sape makan taik aku??

Abu : Aku!


heheehe...moral of da story..awas ya..jgn ikut ckp sgt..hehe

2 ulasan:

  1. cerita zaman kanak2 perkana kawan dulu...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah..
      mst sop pnh pkne kwn neh..heehe..

      Padam

Kalau suka..KOMEN..
Kalau tak suka.. tak ape..
^_^